Προτάσεις για καλοκαιρινές αναγνώσεις

Φεύγετε για διακοπές και αναρωτιέστε τι βιβλία θα πάρετε μαζί σας;

Εδώ σας έχω συγκεντρώσει προτάσεις βιβλίων για κάθε γούστο και κάθε διάθεση. Κλασσικά που επανακυκλοφορούν, συγγραφείς που μεταφράζονται για πρώτη φορά στα ελληνικά, συλλογές διηγημάτων, ενδιαφέρουσες βιογραφίες, βιβλία για τις σχέσεις μέσα στην οικογένεια, βιβλία με ιστορικό υπόβαθρο, ψυχολογικά δράματα και άλλα πιο εύθυμα.

Η επιλογή και η ευχαρίστηση της ανάγνωσης δική σας!

summerreading6

Για όσους ψάχνουν κάτι κλασικό :

Για τους λάτρεις των ιστοριών μυστηρίου που τους μαγεύει ο κόσμος των εγκλημάτων και των ιδιοφυιών ντετέκτιβ:

Γι’ αυτούς που τους έχει συνεπάρει η πολιτική επικαιρότητα και ιδιαίτερα τα τεκτενόμενα στην γηραιά Αλβιώνα (!) και ο αντίκτυπός τους στην βρετανική κοινωνία:

  • ‘Μέση Αγγλία’ του Τζόναθαν Κόου (ΠΟΛΙΣ) Η “Μέση Αγγλία” ξεκινά το 2010 στο Μπέρμιγχαμ -όπου το οικονομικό και κοινωνικό τοπίο αλλάζει ραγδαία, καθώς τα άλλοτε ακμάζοντα εργοστάσια αυτοκινήτων έχουν παραχωρήσει τη θέση τους σε μαζικά εμπορικά κέντρα-, περνάει από το Λονδίνο, όπου οι πολιτικές ταραχές παραδίδουν τη σκυτάλη στον πυρετό των Ολυμπιακών Αγώνων, και φτάνει έως το σήμερα.
    Στη “Μέση Αγγλία” βρίσκουμε ξανά τους ήρωες της Λέσχης των τιποτένιων και του Κλειστού κύκλου, αρκετά χρόνια μετά, παρακολουθώντας την εξέλιξή τους και τη συνάντησή τους με καινούργια πρόσωπα.
  • ‘Φθινόπωρο’ της Άλι Σμιθ (ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ) Με αυτό το μυθιστόρημα, το πρώτο αυτοτελές μέρος στο δικό της Κουαρτέτο των Εποχών, η Άλι Σμιθ εξετάζει έναν κόσμο που περιχαρακώνεται όλο και περισσότερο, και στοχάζεται τι σημαίνει πλούτος, αξία, σοδειά. Ποιοι είμαστε; Από τι είμαστε φτιαγμένοι; Με το παιγνιώδες πνεύμα του Σαίξπηρ αλλά και τη φωτεινή ενέργεια της ποπ αρτ της δεκαετίας του 1960, η ίδια ακτινογραφεί τους δικούς μας δυσοίωνους καιρούς.

Για όσους δεν θέλουν να βυθιστούν  σε μια μεγάλη ιστορία και προτιμούν τη συντομία των διηγημάτων:

  • ‘Έντεκα ιστορίες και ένας αποχαιρετισμός’ – Χένρι Τζέημς (ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ) Μια συλλογή που περιλαμβάνει έντεκα διηγήματα και έναν «αποχαιρετισμό» (τα τελευταία κείμενα που υπαγόρευσε ο Χένρι Τζέιμς στην πιστή του γραμματέα). Μια αντιπροσωπευτική εικόνα της συγγραφικής εξέλιξης ενός μεγάλου δημιουργού.
  • ‘Οδηγίες για οικιακές βοηθούς’ – Λουσία Μπερλίν (ΣΤΕΡΕΩΜΑ) Με το σθένος ενός Ρέιμοντ Κάρβερ, την ειλικρίνεια μιας Άλις Μονρό κι ένα μείγμα ρέμπελου χιούμορ και μελαγχολίας εντελώς δικό της, η Μπερλίν κάνει θαύματα με υλικό την ασήμαντη καθημερινότητα. Μέσα από τα διηγήματά της, όπου διακρίνεται έντονο το αυτοβιογραφικό στοιχείο, αναδύεται ενας κόσμος σε ασταμάτητη κίνηση, οδυνηρός και συνάμα ηδονικός.
  • ‘Μεταξύ φίλων’ – Άμος Οζ (ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ). Με τούτη τη θαυμάσια συλλογή διηγημάτων ο μεγάλος Ισραηλινός συγγραφέας επιστρέφει σε τόπο και χρόνο οικείο, εκεί όπου γεννήθηκε το έργο του, στο κιμπούτς, στα τέλη της δεκαετίας του ’50. Οι οκτώ αλληλένδετες ιστορίες του βιβλίου εκτυλίσσονται στο επινοημένο κιμπούτς Ικάτ και σκιαγραφούν με λεπτεπίλεπτη ακρίβεια χαρακτήρες γυναικών και ανδρών, οι οποίοι δεν παύουν να ονειρεύονται αλλά και να βιώνουν επώδυνα προσωπικά δράματα στη σκιά ενός από τα σημαντικότερα συλλογικά οράματα που γνώρισε ο εικοστός αιώνας.
  • ‘Ελέφαντας’ – Ρέιμοντ Κάρβερ (ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ). Επτά ιστορίες του σπουδαίου διηγηματογράφου Ρέιμοντ Κάρβερ που αποτελούν το κύκνειο άσμα του και ως συλλογή δεν έχουν ξανακυκλοφορήσει στα ελληνικά σε αυτή τη μορφή.

Βιβλία για τις σχέσεις  γονέων και παιδιών :

  • ‘Η θεραπεία των αναμνήσεων’ του Χρήστου Αστερίου (ΠΟΛΙΣ). Ένα μυθιστόρημα για την τζαζ, το χιούμορ, τη δύσκολη σχέση πατέρα-γιου, τη μετανάστευση στην Αμερική, τα γηρατειά, τη λειτουργία της μνήμης και την ελευθερία επιλογής απέναντι σε οικογενειακούς, εθνοτικούς και κοινωνικούς καταναγκασμούς. Κυρίως, όμως, είναι ένα βιβλίο για την αναζήτηση ταυτότητας και τα καλά κρυμμένα μυστικά του καθενός μας.
  • ‘Βάναυση Αγάπη’ της Έλενα Φερράντε (ΠΑΤΑΚΗΣ) H Βάναυση Aγάπη, ένα από τα πιο σηµαντικά και πρωτότυπα µυθιστορήµατα της ιταλικής λογοτεχνίας των τελευταίων χρόνων, είναι το µυθιστόρηµα που ξεδίπλωσε για πρώτη φορά το ταλέντο της Έλενα Φερράντε. Η υπόθεση περιστρέφεται γύρω από τη σχέση της Ντέλια και της µητέρας της Αµάλια, µια σχέση που χτίζεται µε σκληρότητα και πάθος.
  • ‘Μια Οδύσσεια. Ένας πατέρας, ένας γιος, ένα έπος’ του Ντάνιελ Μέντελσον (ΠΑΤΑΚΗΣ) Όταν ο ογδόντα ενός ετών Τζέι Μέντελσον αποφάσισε να παρακολουθήσει το σεμινάριο με θέμα την Οδύσσεια που θα δίδασκε ο γιος του, Ντάνιελ, στο Κολέγιο Μπαρντ, ξεκίνησε γι’ αυτούς μια περιπέτεια βαθιά συναισθηματική όσο και πνευματική. Για τον Τζέι, συνταξιούχο ερευνητή που έχει μάθει να βλέπει τον κόσμο μέσα από το αμείλικτο βλέμμα του μαθηματικού, αυτή η επιστροφή στα θρανία αποτελεί και την «τελευταία του ευκαιρία» να γνωρίσει τη μεγάλη λογοτεχνία που παραμέλησε στα νιάτα του – αλλά πάνω απ’ όλα, να καταλάβει καλύτερα τον γιο του.

Ένα μυθιστόρημα με ιστορικό υπόβαθρο :

  • ‘Μέρες Δίχως Τέλος’ του Σεμπάστιαν Μπάρι (ΙΚΑΡΟΣ). Κινούμενο από τις πεδιάδες της αμερικανικής Δύσης μέχρι το Τενεσί, το μυθιστόρημα του Sebastian Barry είναι ένα αριστούργημα ατμόσφαιρας και γλώσσας που μας προκαλεί να δούμε αυτά που έχουν πραγματική σημασία, ακόμη και τις μέρες που μοιάζουν ατελείωτες και χωρίς ελπίδα. 

Ένα διαφορετικό ψυχολογικό δράμα :

  • ‘Πέντε ώρες με τον Μάριο’ του Μιγκέλ Ντελίμπες (ΠΟΤΑΜΟΣ). Το σημαντικότερο μυθιστόρημα ενός εκ των επιφανέστερων ισπανών μυθιστοριογράφων του 20ού αιώνα. «Ηρωίδα» του η 44χρονη φιλοφρανκική, αυθάδης, παρορμητική και ελκυστική Κάρμεν που μόλις έχει χάσει, από καρδιακή προσβολή, τον άντρα της, τον 49χρονο προοδευτικό, ονειροπαρμένο, ξεροκέφαλο και χαμηλών τόνων Μάριο. Επί πέντε ώρες του «ψέλνει» τον εξάψαλμο, βγάζει στη φόρα όλα τα απωθημένα της 25ετούς σχέσης τους. Ο Ντελίμπες, καταφεύγοντας ιδιοφυώς στην τέχνη του πολυφωνικά μονολογικού μυθιστορήματος, αποδίδει μέσω της ακραία συντηρητικής και, συνεπώς, αποδεκτής από το καθεστώς φωνής της Κάρμεν, τον παλμό μιας ολόκληρης κοινωνίας που οραματίζεται μια άλλη Ισπανία.

 Ένα σημαντικό βιβλίο για το περιβάλλον είναι το :

  • ‘Άνθρωποι του Δάσους’ της Άννυ Πρου (ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ)  Το επικό αριστούργημα της σπουδαίας Αμερικανίδας συγγραφέως, ένα εξαίσιο πάντρεμα ιστορίας και φαντασίας, ένα εκθαμβωτικό, υπέροχα δραματικό μυθιστόρημα για την καταστροφή των δασών του κόσμου, με ήρωες ολοζώντανους, γεμάτους απληστία, πόθο, εκδικητικότητα ή συμπόνια και ελπίδα.

Δύο ιστορίες για το τι σημαίνει να νιώθεις παντού ξένος :

  • ‘Η τέχνη της απώλειας’ της Αλίς Ζενιτέρ (ΠΟΛΙΣ) Η Αλίς Ζενιτέρ αφηγείται με τολμηρό τρόπο τη μοίρα, ανάμεσα στην Αλγερία και τη Γαλλία, τριών γενεών μιας οικογένειας φυλακισμένης σ’ ένα παρελθόν βαθιά ριζωμένο. Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα γοητευτικό και βαθύ, στοχασμό πάνω στο τι σημαίνει να νιώθεις παντού ξένος και ταυτόχρονα ελεύθερος να είσαι ο εαυτός σου, πέρα από κληρονομιές και προσωπικές ή κοινωνικές επιταγές.‘Πατσίνκο’ της Μιν Τζιν Λι (ΙΚΑΡΟΣ) Η μοναδική αφήγηση μιας οικογένειας μεταναστών, που εκτείνεται σε τέσσερις γενιές και οκτώ δεκαετίες. Μέσα από τους απέλπιδους αγώνες και τους σκληρά κερδισμένους θριάμβους, τα μέλη της παραμένουν βαθιά συνδεδεμένα καθώς αντιμετωπίζουν ζητήματα πίστης, ταυτότητας και διαρκούς επιβίωσης.

Επίσης :

  • ‘Καινούργια μέρα’ του Νίκου Χρυσού (ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ) Το βιβλίο κέρδισε το Βραβείο Λογοτεχνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (European Union Prize for Literature) 2019  και μας έκανε όλους περήφανους. Μια κατάβαση στην κόλαση του περιθωρίου, μια περιπλάνηση στον παράδεισο της εξιστόρησης, ένας λαβύρινθος όπου ίσως κρύβεται το νόημα της ζωής.
  • ‘Γαλατάς’ της Άννα Μπέρνς (GUTENBERG) που κέρδισε το Booker 2018. Ένα βιβλίο για την ανασφάλεια, την πίστη και την ελπίδα του ατόμου σε κοινωνίες που αρνούνται πεισματικά να κάνουν αυτοκριτική.
  • ‘Ελευθερία’ του Τζόναθαν Φράνζεν (ΨΥΧΟΓΙΟΣ) Ο Τζόναθαν Φράνζεν των θρυλικών ΔΙΟΡΘΩΣΕΩΝ υπογράφει μια κωμικοτραγική ιστορία για τους πειρασμούς της ελευθερίας, την εύθραυστη ασφάλεια των προαστίων, το εφηβικό πάθος, τους συμβιβασμούς της μέσης ηλικίας, το βάρος τού να αποκτάς εξουσία.
  • ‘Πλην’ του Άντριου Σων Γκριερ (ΔΩΜΑ) Μια κωμωδία γεμάτη παρεξηγήσεις, εκπλήξεις και απρόσμενους στοχασμούς για την κοινή ανθρώπινη μοίρα.

f6de6d63_o

Καλό Καλοκαίρι!

Σημειωση: Οι περιγραφες των πιο πανω τιτλων προερχονται απο τα οπισθοφυλλα των βιβλιων.

 

One Comment Add yours

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.